De Nationale Toeristische Dienst van Thailand (TAT) wil het toerisme op Thaise bodem nieuw leven inblazen. Dit met de campagne “Visit Thailand Year 2022: Amazing New Chapters”. Belangrijk binnen die campagne is de lancering van het “DASH”-model. Het doel van dat model is de Thaise economie een boost geven. Benieuwd hoe ze dat concreet zullen aanpakken? Lees dan snel even verder! 

Visit Thailand Year 2022 x DASH-model

De “Visit Thailand Year 2022”-campagne werd vorig jaar in november 2021 reeds wereldwijd geïntroduceerd als onderdeel van de heropening van het land voor internationale reizigers. Met deze campagne mikt TAT op een duurzame en sterke groei van het toerisme op een manier die verantwoordelijker, digitaler en inclusiever is. Als focus de 5 F’s en 4 M’s; food, film, fashion, festival, fight, music, museum, master en meta.

Om bovenstaande te verwezelijken, werd het “DASH”-model in het leven geroepen. Dit model dient de volledige organisatie te richten naar één gezamenlijk doel: de transformatie van de toeristische sector.

  • D – Domestic Travels; gericht op toeristen en ondernemers
  • A – Accelerate Demand; trachten de kwalitatieve vraag te stimuleren, vertrouwen winnen en een goed imago te creëren. Dit door de nadruk te leggen op de veiligheid van de toerist en zich te richten op publiek met een hoog inkomen en hen hoogwaardige ervaringen aan te bieden
  • S – Shape Supply; verantwoord toerisme en digitaal toerisme als hefboom gebruiken
  • H – Healing Thai Economy; door middel van toerisme en de heropening van het land

Thailand wilt nummer 1 bestemming worden voor remote working

Om het buitenlandse toerisme op te krikken wordt binnen de campagne een nieuw project gelanceerd dat luistert naar de naam “Amazing Thailand Workplace Paradise”. Het doel? De belangrijkste bestemming worden ter wereld wat betreft remote working. Dit omdat het woord workation aan populariteit won tijdens de coronacrisis en Thailand alle middelen heeft om telewerkers alle comfort te bieden die ze nodig hebben. Want zeg nu zelf; niets boven een middagpauze op de parelwitte stranden van Thailand.

TEST & GO-programma blijvend onder de aandacht brengen

Dit zal TAT ook in 2022 blijven uitspelen bij nieuwe(re) segmenten zoals bleisure (werk en vrije tijd), studenten, digital nomads en soft adventure. Er zullen nieuwe gebieden worden aangekaart waar de infrastructuur ook in een nieuw jasje zal worden gestoken. Denk aan nieuwe transportroutes zoals een hogesnelheidstrein die Kunming en Laos verbindt met de Thaise provincie Nong Khai. Een nieuwe manier om millennials te inspireren om Thailand op een milieuvriendelijke en duurzame manier te ervaren.

3-Ex concept voor binnenlands toerisme

 In het binnenland zal TAT een 3-Ex concept – Experience, Expectation, Extraordinary – onder de aandacht brengen. Dit om binnenlandse reizigers te inspireren aan de hand van 3 focuspunten die belangrijk zijn voor het toerisme, namelijk Nature to Conserve, Food to Explore en Thainess to Discover. Er zal ook gewerkt worden met 5 kleuren die de regio’s van Thailand zullen vertegenwoordigen. Crimson voor de centrale regio – Chic Central; Emerald voor de oostelijke regio – East at Ease; Navy voor de noordelijke regio – North Nostalgia; Ivoor voor de noordoostelijke regio – Isan in Love; Zilver voor de zuidelijke regio – Savoury South.

Verwelkomen van TAT Amazing Influencer

Last but not least zal TAT zijn innovatiebenadering opwaarderen door een TAT Amazing Influencer te introduceren, in de vorm van een virtueel karakter waarmee een gepersonaliseerde ervaring gecreëerd wordt in de Metaverse virutal world. TAT is ook van plan om het Thaise toerisme te promoten via NFT’s.

Dit alles zal leiden tot innovatieve reiservaringen voor ieder doelpubliek; werk- en verblijfsvakantie, wellness, sport en verantwoord toerisme. Gericht op zowel lokale als internationale toeristen, zal het toeristische aanbod serieus worden opgekrikt. Ook zullen er antwoorden geboden worden op groeiende trends zoals astronomisch toerisme, watertoerisme, gemeenschapstoerisme en culinair toerisme.